arg som ett bi

"De som går på thorén buisness school förtjänar inte ett MVG i NKB" /Pontus Sundtröm
Min första kommentar på det var en arg kommentar, varför skulle inte vi förtjäna det? Men nu när jag tänkt efter en stund så håller jag faktiskt med honom. Vi får inte EN gång prova labba och testa oss fram och prova de olika teorierna som faktiskt finns. Vi får anteckna och plugga inför ett prov, det är allt. Vi har en bra lärare i det ämnet dock och det verkligen inte hennes fel! Felet är att min skola är en friskola. Som istället för att lägga pengar på kursmaterial väljer att locka eleverna med datorer och resor och som vår skola t.ex. Lediga fredagar och inga läxor. Vi är inte ens lediga på fredagar längre och läxor har vi hela tiden då allt vi får göra är en massa inlämningsuppgifter. Jag är less på den här skolan. Jag är arg på den här skolan. Det finns bara en sak den här skolan är bra på och det är att snacka skit. Ingen här har heller samma förutsättningar. För att klara av den här skolan måste man ha internet hemma, man måste kunna organisera upp lärare, man måste vara beredd på att man innan en timme börjar kan få ett mejl att läraren är sjuk och att det inte finns nån vikare, man måste ÄLSKA inlämningsuppgifter och framförallt ha Jävligt mycket självdiciplin.

Mitt råd till alla som vill gå en bra skola. välj ALDRIG, hur bra skolan än låter, en friskola. Det är garanterad sämre undervisning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0