Tunisien 2010 reseguide

Jag har så få bilder så det är inte ens värt att lägga upp dem än... Men jag ska berätta lite för er som funderar på att fara dit. Jag har hört att det går rykten om att tjejer inte ska gå själva ute på kvällen. Så överdrivet farligt är det nog inte. Inte i sousse iallfall, visst det var i överlag mest killar som syntes på gatorna efter klockan 21.00 men nog överlever man :)

Det Som ni INTE ska göra är att vinka åt silvriga bilar, mitt på ljusa dagen medan de kör på en stor väg även om ni står 100 m ifrån bilen. De stannar nämnligen, kliver ut och ser allmänt intresserade ut. Tunisiens vägar är enkelriktade så istället för att ge upp kör de runt halva staden för att kunna stanna och göra ... ja det  hann vi inte få reda på för sen sprang vi iväg...

Mer tips hmm.. PRUTA, allt är förjävla billigt där borta:O Och viktigast av allt, Ingenting är gratis. Kommer det någon och sätter på dig något på huvudet så stick där ifrån (inte som magda) för han KOMMER att kräva betalt. Många frågar inte ens, de går bara fram, gör det och ska sen ha pengar.. Väldigt irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0